Tuesday 14 February 2017

Forex P Msds

Sicherheitsdatenbltter Laden Sie hier stets aktuelle Informationen zu den DR. SCHNELL Produkten als PDF herunter. Mit unseren Service-Angeboten Meine Dokumente im PDF-Format im Service-Cockpit rechts zwischen speichern und gesammelt herunterladen. Wenn Sie angemeldet sind, speichern Sie Ihre Dokumente und zeigen Sie, wenn Sie das nchste Mal anmelden. Ihre Dokumente sind so immer auf dem neuesten Stand. Klicken Sie auf die Buttons quotHerunterladenquot oder quotZu mein Dokumentenquot um eine Auswahl an verfgbaren Sprachversionen der einzelnen PDFs zu sehen. Produkte, deren Sicherheitsdatenbltter in den letzten 6 Wochen aktualisiert, mit dem Hinweis quotneuquot. So ist es schon wieder, dass ihre Dokumente auf dem neuesten Stand sind: Kosmetikprodukte unterliegen ausschlielich der Kosmetik-Verordnung, nicht aber dem Gefahrstoffrecht. Fr solche Produkte Werden keine Sicherheitsdatenbltter Erstellt, da Sicherheitsdatenbltter alleine auf den Vorgaben des Gefahrstoffrechts basieren. BSCI TEMEL BLGLENDRME ETM Bu eitimin Amac, katlmclara BSCI sosyal sorumluluk (Tedarik Kurallar) artlar baz alnarak bir sosyal sorumluluk sisteminin kurulmas ve uygulanmasn gerekletirebilmeleri iin gerekli olan Bilgi ve Yetenei salamaktr. Bu eitim BSCI artlar baz alnarak tasarlanmtr. Bu eitim sonrasnda katlmclar BSCI sosyal sorumluluk artlarn kendi iletmelerinde nasl uygulayacaklarn anlayabileceklerdir. Bu eitim ayrca katlmclarn BSCI denetim Tipi ve teknikleri konusunda Bilgi ve yeterliliklerini arttrarak BSCI denetimlerine daha hazr olmalarn salayacaktr. N BLG GEREKSNMLER Herhangi bir n Bilgi gereksinimi zorunluu olmamasna karlk, katlmclarn Sosyal sorumluluk ve yerel i kanunlar hakknda basit bilgiye sahip olmalar eitimi ok daha etkili klacaktr. 1. BSCI ve BSCI platformuna Giri 2. BSCI Tedarik Kurallar temel dzenlemeler 3. BSCIn ilk ve adm ve Proseslere bak 4. BSCI denetim DNGs 5. lk BSCI denetimine hazrlk 6. BSCI Anket Sorular aklanmas 7. BSCI ve en iyi uygulama (SA 8000) ve uygulanabilirlii 8. Sosyal denetim raporunun anlalmas ve BSCI puanlama sistemi 9. BSCI tekrar denetim ve bu denetime hazrlk 10.Dzeltici faaliyet planlar ve bu planlarn uygulanmalar KMLER KATILMALI BSCI sistemini iletmelerinde kurmay hedefleyen iletmelerin ihr kademeden alanlar, yneticileri ve i deneti yeleri Sistem Danmanlar ve Tekstil Mhendisleri BSCI sistemi hakknda Bilgi sahibi olmak isteyen herkes KATILIMCILAR N NOTLAR eitim sresi: Bu eitim 6 saat olarak tasarlanm olup rnek almalar, egzersiz ve eitim sresi boyunca soru & Antworten iermektedir. Schlange: Eitim sonunda herhangi bir snav yaplmayacaktr. Sertifika: Katlmclara BSCI TEMEL BLGLENDRME ETM sertifikas verilecektir. FYAT 2500 TL KDV MSDS formu HAZIRLAMAK KANUNEN ZORUNLUDUR .. Gvenlik Bilgi Formlar GBF SDB 8211 Sicherheitsdatenblatt kimyasal madde ve mstahzarlar karmlar reten, ithal eden firmalarn ve alt kullanclarnn kimyasal rn gvenle kullanmak iin yeterli bilgiye sahip olmasn salamak Amac ile hazrlanmaktadr. Trkiyede 26 Aralk 2009 tarihinde yrrle giren 8220Tehlikeli Maddeler ve Mstahzarlara likin Gvenlik Bilgi Formlarnn Hazrlanmas ve Datlmas Hakknda Ynetmelik 8221 uyarnca Gvenlik Bilgi Formlar hazrlanr datlr ve. Gvenlik Bilgi Formlar bilgi aktarmnn und kimyasal reticileri ile kullanclar arasndaki Gefahr iletiim aralarnn en temel arac olarak kabul edilir. reticilerin, ithalatlarn, kimyasal rn datclarnn en nemli sorumluluklarndan biridir Avrupa Birliinde yaplan en son dzenlemelerle madde ve mstahzar reticilerinin, ithalatlarnn ve alt kullanclarnn hazrlad gvenlik Bilgi formlar, CLP tz uyarnca tzkte ve dzenlemelerde belirtilen srelerde snflandrlarak tekrar hazrlanacaktr. CLP tz, Birlemi Milletlerin yaynlad 8220Global Harmonisiertes System8221 uyarnca kresel sisteme uyum salanmas amac ile dzenlenmitir. Gvenlik Bilgi Formu, madde ya da mstahzarn piyasaya srlecei devletlerin resmi dillerinde temin edilecektir TSE Sertifikal Uzmanlar Gvenlik Bilgi formlarnz ynetmelikte belirtildii gibi akredite bir kurum tarafndan sertifikalam uzmanlarmz hazrlasn. TRKAK akrediteli TSE serftifikal uzmanlarmzn Uzun yllarn mesleki birikimleri ile oluturduu tecrbesi ve alt yapmzda kullandmz 50ye yakn 8220Kimyasal Veri Bankas8221 ile Gvenlik Bilgi Formlarnz gvenle hazrlyoruz. TAKSM DANIMANLIK tarafndan hazrlanan GBF ler artk Ausrichtung lkemizde deil dnyann drt tarafndan ilgi grmeye balad. Daha ok Form hazrladka daha fazla tecrbe ediniyoruz. Gvenlik Bilgi Formlarnz rnnzn zelliklerine gre toksikolojik, ekotoksikolojik, ilk yardm, depolama, kullanm, Tama, atk ynetimi, Kiisel maruziyet balklarnda yorumlayarak detayl hazrlyoruz. Arzu ederseniz software ile hzl ve oklu Dilde zmler sunuyoruz. rnnz Dnyay Rahat Dolasn Birlemi Milletlerin Kimyasallarn Gvenli Dolam konusunda 1972 ylnda balatt almalar, GHSnin yaynlanmas ile Sohn eklini alm durumda. 8220Global Harmonisierte System8221 uyarnca Kimyasal rnlerin snflandrlmas, etiketlendirilmesi ve ambalajlanmas kresel uyum sistemi erevesinde standartlatrlm oldu. Avrupa Birlii de CLP tzn yrrle sokarak, kimyasal maddelerin AB lkeleri bnyesinde ayn ekilde snflandrlmasn ve etiketlendirilmesini ambalajlandrlmasn Salat. Gvenlik Bilgi Formlarnz GHS und CLP sistemlerine gre yeniden hazrlyoruz. Rnleriniz Amerikadan von Asyaya Avrupadan von Afrikaya rahata dolayor. Gvenlik Bilgi Formlarnn uzman personeller tarafndan hazrlanmas Saum ynetmelik gerei zorunludur, hem de insan sal ve evre iin gerekli tedbirlerin alnmasnda, gerek analizlerin yaplmas ve en gereki maruziyet senaryolarnn yazlmas asndan olduka nem tamaktadr. Uzmanlarmz uzun dnemli tecrbeleri ile doru analizlerin doru deerlendirmelerin kolayca yaplmasnda etkili rol oynarlar. Maddelerin, karm formlatrleri ve REACH Madde 27cden muaf olan Wieder importerlar da dahil olmak zere alt-kullanclar olan Retici ve ithalatlarn temel ykmll madde ve karmlar CLPye uygun olarak snflamak, etiketlemek ve ambalajlamaktr. Madde ve karmlarn distribtrleri bayiler von dahil, CLPye von uygun etiketleme von ve ambalajlama yapmakla ykmldr. Pazara tehlikeli maddeyi tek bana ya da tehlikeli bir karm iinde piyasaya SREN ya da 19072006EC Sayl Reichweite Tz kapsamnca Ajansa kayt ettirilecek maddeleri yllk retimi 1 Tonne ve st olanlar Reten ya da ithal edenlerin snflandrma ve etiketleme envanteri iin bildirim yapma sorumluluu vardr. Bildirim ykmll, Reichweite Tz kapsamnda bu bilgileri kayt dosyasnn bir paras olarak sunacaklar iin geerli deildir. Karmlarn formulatrlerini, distribtrlerini ieren alt kullanclarn ve eya reticisi ile ithal edenlerinin bildirim yapmalar gerekmemektedir. MALZEME GVENLK BLG FORMU LE LGL JAHRE BEDELMZ SADECE 75 TL DIR. STELK 50 S DEVLET DESTE LE GER ALINABLMEKTEDR. Ayrntl Bilgi iin tklaynz .. taksimdanismanlik ISO 14001 evre Ynetim Sistemi Temel Eitimi Eitim Amac Son yllarda, evre ile ilgili Konular birok kuruluun kar sahipleri iin, gittike daha byk bir nem kazanmaktadr. Bu iki gnlk eitim, iin analiz edilmesi ve bir evre Ynetim Sistemi YS uygulanmasna geilmesi iin katlmclara tm gerekli aralar teknikleri sunar ve. Eitimin sonunda, katlmclar, kurulularnn resmi ISO 14001 belgesi dahil, dier gereksinimlerini de ieren bir YS Projesis Uygulama Plann gelitirmek iin gereken tm bilgileri edinmi olurlar. Evreden ve proje ynetiminden sorumlu mdrler, evre ynetim sistemi gelitiren veya uygulayan tm alanlar. Kuruluunuzun evre ynetiminin, Sohn teknikler kullanlarak incelenmesi analiz edilmesi ve, ISO 14001 belgelendirmesine kadar ve belgelendirme de dahil olmak zere tam bir YS projesi uygulama Plan. Birbirleriyle ilikili modller ve pratik altrmalardan oluan, gelien vaka almalarna yer veren bir Programm ile katlmclara YS uygulamasyla ilgili eylemleri aratrma olana tanr. YS standartlar 8211 ISO14001 ve bunlarn bir Iletme iin ne anlama geldikleri, lk evresel incelemenin yaplmas, evre ynetimin temel planlama unsurlar etkileri ve yasal hususlar, etkili bir evre politikasnn gelitirilmesi, Anlaml ama ve hedeflerin gelitirilmesi ve bunlarn duyurulmas, Operasyon kontrollerinin analizi ve yerletirilmesi, etkili bir iletiim, eitim ve Bilin programnn oluturulmas, YS tetkikinin anlalmas, Sonraki admlarn tanlanmas YS ile srekli geliimin salanmas. Gibi balklara hakim olacaksnz. Eitim Sertifikas ve Seminer Notlar: Eitim programmnn bitiminde Eitim Katlm Sertifikas verilecektir. Eitim Programm 45-50 kiilik gruplarn tam gn eitim almak zere yaplacaktr. Eitim 09:00 16:30 olmak zere 6 saattir. Taksim Danmanlk Hizmetleri San. Tic. Ltd. ti. Gzelyurt Mah. 7.Cad. Delta Plaza 1 Blok Kat 6 D: 14 ​​Esenyurt STANBUL Tel. 0212 855 58 98 0850 228 77 70 Gsm. 0532 350 82 46infotaksimdanismanlik ISO 14001 evre Ynetim Sistemi Tetkiki Eitimi Bu 2 gnlk eitim, tetkikilere YS tetkik yntemleri konusunda Bilgi vermekte olup, en iyi Uygulamalar konusundaki en son anlay benimsemeleri iin gereken becerileri salamaktadr. Bunlardan bazlar aadaki gibi sralanabilir: Kurulu ii evre Ynetim Sistemi tetkiki uygulama Karmak tetkik izlerini takip ederek uygunsuzluklar saptama Dzeltici eylemleri raporlama ve sunabilme ISO 14001 iin kurulu iinde tetkik sorumluluu stlenen personel ISO 14001 i tetkikisi olmak isteyen dier ynetim sistemleri tetkikileri Karmak tetkik izlerini tamamlama Olas ihr tr YS uyumsuzluunu belirleme Dzeltici faaliyetleri raporlama ve sunma becerilerini kazanma ISO 14001 artlar Tetkik protokollerinin kullanlmas uygunluk dorulama stratejileri Mevcut uygulama ile ilgili vaka almalar Ekip lideri olarak yerinde tetkik srecinin ynetilmesi Tetkik ekibinin etkinliinin en st dzeye karlmas Gerekli n Bilgi ISO-Norm 14001 hakknda Bilgi sahibi olmak Gereklidir Maksimum 10-15 kii 300 TL KDV Kii Ba 31 Ekim 1 Kasm Ekim 2015 Cumartesi-Pazar Taksim Danmanlk Hizmetleri San. Tic. Ltd. ti. Gzelyurt Mah. 7.Cad. Delta Plaza 1 Blok Kat 6 D: 14 ​​Esenyurt STANBUL Tel. 0212 855 58 98 0850 228 77 70 Gsm. 0532 350 82 46infotaksimdanismanlik ISO 9001 Kalite Ynetim Sistemi veya ISO 14001 evre Ynetim Sistemi Belgenizi Yada ihr ikisini birden TAKSM DANIMANLIK tan aldnzda OHSAS 18001 Belgeniz iin hibir cret demenize, K2 yetki Belgeniz iin yalnzca Ulatrma Bakanl Harlar DNDA bir ey demenize gerek yok. stelik hibiri ile ilgili takip ilemleri iin zaman harcamanza gerek kalmadan8230 EYLL 2015 sonuna kadar TAKSM DANIMANLIK HZMETLERNDEN ISO9001 VEVEYA ISO14001 BELGENZ ALIN K2 YETK BELGESNE VE OHSAS 18001 BELGESNE PARA DEMEYN. ISO belgeler ALIRKEN TAKSM DANIMANLIK HZMETLERN TERCH ETMENN BROK NEDEN VAR 1600 N ZERNDE BELGEL FRMA, 1600 N ZERNDE BELGES LE HALELERE KATILARAK CROSUNU VE MTER PORTFYN ARTIRAN 1600 ZERNDE FRMA, GVENLR BR HZMET ALARAK BZ BAKA FRMALARA NEREN 1600 ZERNDE BELGEL FRMA, TÜRKAK, UKAS, JAS ANZ, VNZ, TUV belgeler LE DNYANIN DE NDE GELEN YETKL KURULULARINDANN BELGEL 1600 FRMA, VE BU 1600 FRMAYA BZ SORABLR onlar GB BELGENZ EN UYGUN CRETLERLE SALAYABLRSNZ. ou deneti olan ve en az 15 yllk sektrel deneyim sahibi olan uzman danmanlarmz sizin iin ve sizinle birlikte gerekli eitimleri vererek sisteminizi kuracaklar, uygulanmasn ihr salayarak TRL uygunsuzluun bertaraf edilerek srekli gelien bir izgiye ulamanz salayacaklar. Bu aamada, sorgulama ve cezalarn balad Kara Ulatrma yetki Belgelerinden olan Kamyonkamyonetler iin zorunlu K Belgeleri iin imza sirkleri ve ruhsat fotokopilerinizi alarak yalnzca 1 gnlk bavuru ileminden sonra K yetki Belgenizi yalnzca Bakanlk Har cretlerini deyerek elde edebileceksiniz. Ve ayn zamanda OHSAS 18001 Gültiger Ynetim Sistemini ISO Belgeleri aldnzda cretsiz olarak elde edebileceksiniz. Mteri Temsilcilerimizle grmek iin Tel. 0212 438 42 06 Faks. 0212 438 42 07 Gsm. 0532 350 82 46 0532 477 64 38 Grlt Akustii Sertifikal Eitim Programm Grlt Akustii Sertifikal Eitim Programm Amac: Mhendislik Akustii sertifikal Programm ile laboratuvar alanlarn evre ve Gvenlii Kriterlerine gre haritalandrmay, lmeyi ve hesaplamalar retmek Maksimum sre 5 GNDR. Sesin fiziksel zellikleri (ses dalgalar, oluumu, yansma, krlma, yutulma vb) Ses dalgalarnn yaylm ve ses dalgalarnn tanmlanmas iin parametreler (ses basnc, ses gc, ses BaSn dzeyi, ses gc dzeyi, edeer grlt dzeyi, Lgndz, Lakam, Lgece, Lgag, ses younluu (iddeti), ses younluu (iddeti) dzeyi, frekans) Darda ses yaylm, kaynak ve alc arasndaki mesafeye gre ses BaSn seviyesinin deiimi, Bina iersinde ses yaylmnn teorisi Dzey kavram ve dzeylerle ilem (desibel, ses gc dzeyi, ses basnc dzeyi, ses iddeti dzeyi, aralarndaki ilikiler, desibel toplama, desibel Karma ve rnek Uygulamalar) Grltnn Spektral zmlemesi: ar ses, periyodik ve karmak Sesler, frekans analizi, bant geirim filtreleri, frekans zmleyicileri, oktav ve 13 oktav bantlarda frekans analizleri ve rnek Uygulamalar Grltnn zamansal deiimi istatistiksel analizler ve ve rnek uygulama Grltnn evrede yaylmn etkileyen faktrler (uzaklk azaltm, havann yutuculuu, meteorolojik faktrler, toporafik faktrler vd). ve bu konularda rnek Uygulamalar lmlerde kullanlan arlk ebekeleri (A, B ve C arlklar), E ykseklik erileri, frekans arlklama biimleri ve rnek Uygulamalar Grlt gstergeleri: Edeer ses dzeyi, Gndz Akam Gece Ses Dzeyleri ve Ses etkilenim Dzeyi aralarndaki ilikiler ve rnek Uygulamalar lgili Standartlar TS 9315 (ISO 1996-1) ve TS 9798 (ISO 1996-2) standartlara gre lm cihaznn sahip olmas gereken Teknik zellikler ve llecek parametreler evresel grltnn tarifi, lm deerlendirilmesi ve, TS 9315 (ISO 1996-1) ve TS 9798 (ISO 1996- 2) standartlarna gre referans Aral zaman ve lm sresi Ak alanda lm esaslar (grlt kayna tespiti, lm yeri, lm noktalarnn sagt, mikrofon Yap DNDA lm esaslar (grlt kayna tespiti, lm yeri, lm noktalarnn sagt, mikrofon 2.6.5. Yap ii lm esaslar (grlt kayna tespiti, lm yeri, lm noktalarnn sagt, mikrofon 2.6.6. Lm srasnda toplanacak veriler (rahatszlk oran, denetlenenikyet edilen yerdeki grlt kaynann bulunduu alan, grlt kaynak tr, sagt grltnn iletim yollar, rahatszln yaand alan vb) lmler srasndaki hava artlar tespiti Sahada ve ofiste lm ekipmannn muhafaza koullar lm tutananda yer alacak Bilgiler ve kaydedilecek veriler Kalibratrler kullanm ve (lm ncesi kalibrasyon ve cihaz kalibrasyonu) kaydedici kullanm ve kayt ktlar:.. Grafikler ve tablolar Eitim Sresi 5 GNDR Eitim Creti Kii Ba 2.750 TL KDV Maksimum 10 Kii olacaktr Eitim Yeri Beylikdz Bauhaus Dura Avrupa Yakas ve Bostanc Greenpark Otel Anadolu Yakas dr lgili Kii Arzu Aan 0530 651 10 51 ISO 22000:.. 2005 GIDA GVENL YNETM sstem BA DENET ETM (IRCA ONAYLI) Eitimin Ad : ISO 22000: 2005 Gda Gvenlii Ynetim Sistemi ve Helal Gda 22: 2013 Ba Deneti Eitimi (IRCA Onayl) Eitimin Amac. Gida guvenligi Yonetim sistemi icin Denetci Bas Denetci adaylarini yetistirmektir Hedef Kitle: ISO 22000: 2005 Gda Gvenlii Ynetim Sistemi8217ni uygulamaya balayacak olan veya uygulayan tm sistem sorumlular, Gida Muhendisligi, Gida teknisyeni, Gida teknikeri, Gida Teknologu, Veteriner Fakultesi, Fen-Edebiyat Fakultesi Kimya (kimyager) ve Biyoloji (Biyolog) bolumleri, Ziraat Fakultelerinin ilgili Bölümü, Muhendislik Fakultelerinin ilgili Bölümü ve Su Urunleri Muhendisligi mezunu Danmanlar ve denetilerdir. Gda gvenlii ynetim sistemi ve HELAL kavramnn temelleri ISO 22000 gemii temelleri ISO 22000 madde 1, 2 Ampere 3 analizi ISO 22000 madde 4 analizi ISO 22000 madde 5 analizi Gda gvenlii politikas amp hedefler ISO 22000 madde 6 analizi ISO 22000 madde 7 analizi HACCP almas ISO ve 22000 madde 8 analizi HELAL gda retimi iin kurallar ve standartlar Dokmantasyon artlar Acil Hart ynetimi Denetim tipleri ve zellikleri Denetim ekibi, deneti zellikleri yetki ve sorumluluklar Deneti zellikleri Denetim Kapsam belirleme Denetim sresi belirleme Denetim ekibi belirleme HELAL denetimi Aama 1 denetimi Denetim planlama Soru listesi hazrlama Al toplants denetim prosesi denetim denemeleri ve soru sorma faaliyet denetim srasnda iletiim Aama 2 denetimi Aama 2 denetim Provas Aama 2 denetim gzden geirme Kapan toplants Uygunsuzluk belirleme denetim raporlama denetim sonras faaliyetler ve dzeltici faaliyet Srekli iyileme Dnya apnda HELAL belgelendirmesi organizasyonu ve geerlilikler IRCA kayd hakknda bilgilendirme Snav bilgilendirme ve kurs gzden geirme Snav DENETCI ATANMA KRITERLERI 5 yıllık ist tecrubesi tecrubesinin 2 yili GGYS veya gida sektorunde kalite Yonetim sistemleri üzerine calismayi icermelidir. Eger ilgili alanda yuksek ogrenim yapilmis ise, ist tecrubesi 1 yil eksik hesaplanabilir. (Bkz. ISOTS 22003 Madde: 7.2.4.4) Taksim Danmanlk Hizmetleri San. Tic. Ltd. ti. Gzelyurt Mah. 7.Cad. Delta Plaza 1 Blok Kat 6 D: 14 ​​Esenyurt STANBUL Tel. 0212 855 58 98 Gsm. 0532 350 82 46 Listeden Kmak stiyorsanz Ltfen Tklaynz BYK ENDSTRYEL KAZALARIN NLENMES VE ETKLERNN AZALTILMASI hakkinda YNETMELK Ama, Kapsam, stisnalar, Dayanak ve Tanmlar MADDE 1 (1) Bu Ynetmelik, tehlikeli maddeler bulunduran kurulularda byk endstriyel kazalarn nlenmesi ve muhtemel kazalarn insanlara ve evreye olan zararlarnn en Aza indirilmesi amacyla, yksek seviyede, etkili ve srekli korumay salamak iin alnmas gerekli nlemler ile ilgili usul ve esaslar belirler. MADDE 2 (1) Bu Ynetmelik mevcut, bulundurulmas muhtemel, endstriyel bir kimyasal prosesin kontrol kayb esnasnda olumas beklenen tehlikeli maddeleri Ek-1in Blm 1 ve Blm 2sinde belirtilen snr deerlere eit veya zerindeki miktarlarda bulunduran alt ve st seviyeli kurululara uygulanr. Ancak 11 inci, 12 NCI, 13 nc 14 nc, 15 inci, 16 nc ve 17 NCI maddeler sadece st seviyeli kurululara uygulanr. MADDE 3 (1) Bu Ynetmelik a) Trk Silahl Kuvvetlerindeki KTA, karargh kurumlara habe, b) yonlatrc radyasyon faaliyetlerine, c) Ek-1 Blm 1 ve Blm 2de belirtilen miktarda ve cinste tehlikeli madde bulundursalar dahi 1) Tehlikeli maddelerin bu Ynetmelikle kapsanan kurulularn snrlarnn DNDA Karayolu, demiryolu, KTA ii suyolu, deniz veya hava yoluyla tanmasna, 2) Tehlikeli maddelerin kurulu snrlar DNDA bir boru hattyla tanmasna,) Madenlerde, ta ocaklarnda ve sondaj kuyusu vastasyla minerallerin ve hidrokarbon BAZL DOAL maddelerin aranmas ve karlmas faaliyetlerine, d) Denizde, minerallerin ve hidrokarbon BAZL DOAL maddelerin aranmas, karlmas ve ilenmesi ile ilgili faaliyetlere, e) Dzenli atk depolama sahalarna, (2) Ancak bu Ynetmelik a) Birinci fkrann (c) bendinin (2) numaral alt bendi kapsamnda tehlikeli maddelerin pompalama istasyonlarndaki depolama faaliyetlerine, b) Ek-1DL tanmlanan tehlikeli maddelerin kullanld, birinci fkrann () bendi kapsamndaki minerallerin ve hidrokarbon BAZL DOAL maddelerin ilenmesi ile ilgili faaliyetlere ve bu ilemlere ilikin depolama faaliyetlerine, MADDE 4 (1) Bu Ynetmelik a) 2.062.012 tarihli ve 6331 Sayl Sal ve Gvenlii Kanunu ve 981.983 tarihli 2872 ve Sayl evre Kanunu ile 2.962.011 tarihli ve 644 Sayl Evre ve ehircilik Bakanlnn Tekilat ve Grevleri Hakknda Kanun Hkmnde Kararname ve 2.952.009 tarihli ve 5902 Sayl Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanlnn Tekilat ve Grevleri Hakknda Kanun hkmlerine dayanlarak, b) Avrupa Birliinin 9121996 tarihli ve 9682EC Sayl Konsey Direktifine paralel olarak, MADDE 5 (1) Bu Ynetmeliin uygulanmasnda a) Acil servis hizmetleri: Byk endstriyel kazalarda, kuruluta ve civarnda zararn en Aza indirilmesindeki kolluk gleri, itfaiye, ambulans, sahil gvenlik, sivil savunma ve arama-kurtarma hizmetleri Dhil salk ve gvenlik hizmetlerini, b) Alt seviyeli kurulu: Ek-1in Blm 1 ve Blm 2sinde verilen tehlikeli madde listelerinde, Stun 2deki eik deerlere eit veya zerinde, ancak Stun 3teki deerlerin altndaki miktarlarda tehlikeli madde bulunduran kuruluu, c) Byk endstriyel kaza: Herhangi bir kuruluun iletilmesi esnasnda, kontrolsz gelimelerden kaynaklanan ve kurulu iinde veya DNDA evre veveya insan sal iin annda veya daha sonra ciddi tehlikeye yol aabilen bir veya birden fazla tehlikeli maddenin sebep olduu byk bir yaylm, yangn veya patlama olayn,) Depolama : Tehlikeli maddenin, gvenli bir yerde, gerekli artlar salanm olarak kontrol altnda tutulmas veya stokta bulundurulmasn, d) heyet: Gvenlik raporu incelemesi neticesinde yaplacak ilemlere karar veren i sal ve gvenlii ynnden teftie yetkili en az i mfettiinden oluan heyeti, e) letmeci: letme sahibi veya 2062012 tarihli ve 6331 Sayl Sal ve Gvenlii Kanununda belirtilen tanm kapsamnda iveren, bir kuruluun veya tesisin iletilmesinden sorumlu veveya buradaki Teknik Iletme hakknda karar verici herhangi bir gerek veya tzel kiiyi, f) Kantitatif Risiko deerlendirmesi: Saysal tabanl bilimsel metotlarla yaplan Risiko deerlendirme metodolojisini Komisyon, g): Gvenlik raporlarn incelemek zere, i sal ve gvenlii ynnden teftie yetkili en az i mfettiinden oluan komisyonu,) Kurulu: Karayolu, demiryolu veya KTA ii suyolu ile ayrlm iki veya daha fazla Alann bir BTN olarak deerlendirildii ayn yerlekede yer alan ve Ayn iletmecinin kontrol altnda bulunan ortak altyap veya faaliyetler de Dhil olmak zere, 6331 Sayl Sal ve Gvenlii Kanununda belirtilen iyeri tanm kapsamnda, tehlikeli maddelerin bulunduu bir veya daha fazla tesisin bulunduu tm alan, h) Mmkn olan en yksek nlem seviyesi: Kantitatif Risiko deerlendirmesi sonucuna gre senaryo edilen byk kaza riskinin indirilmesi gereken frekans seviyesini,) Risiko: Tehlikeden kaynaklanacak kayp, yaralanma, evre kirlilii ya da baka zararl sonularn meydana gelme ihtimalini, i) tehlike: Kuruluta var olan ya da dardan gelebilecek, insan, kuruluu veya evreyi etkileyebilecek zarar veya hasar verme potansiyelini, j) Tehlikeli madde: Ek-1, Blm 1, Stun1de listelenen veya Ek-1, Blm 2, Stun 1DL listelenen bir kategori ierisindeki hammadde, rn, yan rn, artk veveya ara rn olarak mevcut olan veya endstriyel bir kimyasal prosesin kontrol kayb esnasnda oluabilecek bir maddeyi veya mstahzar, k) Tesis: Tehlikeli maddelerin kullanld, ilendii, retildii veya depoland bir kurulu ierisindeki Teknik nite ve bu nitenin ileyii iin gerekli olan tehizat, yaplar, boru tesisat, i ekipmanlar ile birime hizmet eden demiryolu rampa hatlarn, tersaneleri ve Doldurma-boaltma rhtmlarn, platformlarn, amandra sistemlerini, yzen veya sabit dalgakranlar, ambarlar veya benzer yaplar, l) st seviyeli kurulu: Ek-1, Blm 1 ve Blm 2de verilen tehlikeli madde listelerinde, Stun 3teki eik deerlere eit veya zerindeki miktarlarda tehlikeli madde bulunduran kuruluu, letmecinin genel ykmll mADDE 6 (1) letmeci, byk kazalar nlemek ve byk bir Kazann meydana gelmesi durumunda, bunlarn etkilerini evre ve insanlara en az zarar verecek ekilde snrlamak iin gerekli tm tedbirleri almakla ykmldr. (2) letmecinin kurulu dndaki uzman kii veya kurumlardan hizmet almas iletmecinin sorumluluklarn ortadan kaldrmaz. MADDE 7 (1) Ek-1in Blm 1 ve Blm 2sinde belirtilen tehlikeli maddeleri bulunduran veya bulunduracak kuruluun iletmecisi a) faaliyet halindeki kurulu iin bu Ynetmeliin yaym tarihinden itibaren, b) Kurulu faaliyete gemeden nce, Evre ve ehircilik Bakanlnn Internet sayfasndaki zel Programm paketini kullanarak Bildirimini yapar. a) Beyan edilen tehlikeli maddelerin miktarnda kuruluun seviyesini etkileyecek bir deiiklik olmas, b) Beyan edilen tehlikeli maddelerin niteliinde veya fiziki eklinde deiiklik olmas, c) Uygulanan proseslerde deiiklik olmas,) Evre ve ehircilik Bakanlna veya alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna verilen bilgilerde herhangi bir deiiklik Oliven, d) Kuruluun faaliyetine Sohn vermesi veya devredilmesi, Hallerinde yirmi i gn ierisinde bildirimini gnceller. Kantitatif Risiko deerlendirmesi MADDE 8 (1) Bu Ynetmelik kapsamndaki alt ve st seviyeli kurulularda byk endstriyel kaza tehlikelerinin belirlenmesi ve bu tehlikelerden kaynaklanacak risklerin deerlendirilmesi amacyla kantitatif metotlarla Risiko deerlendirmesi yaplr. (2) Kantitatif Risiko deerlendirmesinde, byk kazaya yol aabilecek tehlikeler ve aadA belirtilen hususlar dikkate ALNR: a) Tehlikeli kimyasallarn snflandrlmas, bu kimyasallarn miktarlar ve karlkl etkileimleri. B) Kimyasal maruziyetin insan veveya evre asndan deerlendirilmesi. c) Patlayc ortamlar ve bu ortamlarn kalcl, patlayc ortam snflandrmas ve bu alanlarda kullanlacak ekipmanlarn uygunluu. ) Pros ierisindeki tehlikeli ekipmanlarn belirlenmesi ve gruplandrlmas. D) Proses tehlikeleri ile proses ekipmanlarnn veveya enstrmanlarnn karlkl etkileimleri. E) Proses enstrmanlarnn ve acil Durum kapatma sistemlerinin gvenilirlik deerlendirmesi ve sertifikasyonu. F) Bakm ve onarm ilerinde gvenilirlik verisi. G) Gvenilirlik merkezli gerekletirilecek bakm ve Gefahr temelli kontrol yntemleri. ) Byk kaza senaryolarnn kk neden ve sonu analizi. H) Gemeinsame yaanan kazalar ve bu kazalarn nicel tekrarlanma olaslklar. ) Nsan hatalar ve gvenilirlik analizi. (3) letmeci, kantitatif Risiko deerlendirmesinde kulland gvenilirlik verisi ile byk kaza senaryolarnda kulland olaslk verilerini, bakm kaytlar, kaza analizleri veya enstrmantasyon gvenlik sertifikasyonu gibi hangi Veri bankalarndan ald konusunda ayrntl Bilgi verir. (4) st seviyeli kuruluun iletmecisi, hazrlanan Risiko deerlendirme belgelerini gvenlik raporuyla birlikte dijital ortamda alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna gnderir. (5) Bu madde kapsamnda yaplan Risiko deerlendirmesinde, 29.122.012 tarihli ve 28512 Sayl ReSM Gazetede yaymlanan Sal ve Gvenlii Risiko Deerlendirmesi Ynetmeliinin, bu Ynetmelie aykr olmayan hkmleri uygulanr. Mmkn olan en yksek nlem seviyesi MADDE 9 (1) letmeci, kantitatif Risiko deerlendirmesine gre belirledii tehlikeli ekipmanlar iin senaryo edilen ihr bir byk Kazann ihr TRL sonucunun meydana gelme frekansn 121510-4yl seviyesine veya bu seviyeden daha kk bir seviyeye indirmek zorundadr. Byk kaza nleme politika belgesi MADDE 10 (1) Alt seviyeli kuruluun iletmecisi, asgari olarak Ek-3te belirtilen bilgileri ierecek ekilde bu maddenin beinci fkras uyarnca karlacak teblideki Format ve formattaki bilgileri dikkate alarak kazalarn nlenmesi ile ilgili politikasn belirten byk kaza nleme politika belgesini hazrlar veya Hazrlatr. Letmeci bu belgeyi evre ve ehircilik Bakanl bildirim sistemine ykler, asln ise kuruluta muhafaza eder. (2) Byk kaza nleme politika belgesi a) faaliyet halindeki kurulular iin bu maddenin yrrle girmesini mteakiben 6 ay ierisinde, b) Kuruluun, bulundurduu tehlikeli maddelerin cinsi veveya miktarndaki deiiklik nedeniyle alt seviyeli bir kurulu haline gelmesi durumunda 1) Sz konusu deiiklik bu maddenin yrrlk tarihinden nce ise, yrrlk tarihini mteakip bir yl ierisinde, 2) Sz konusu deiiklik yrrlk tarihinden sonra ise kapsama dahil olduu tarihi mteakiben bir yl ierisinde, c) Dier durumlarda faaliyete gemeden nce, (3) Byk kaza nleme politika belgesi a) Kuruluta byk bir kazaya neden olabilecek kazaya ramak kalma veya kullanlan prosesin, mevcut tehlikeli maddelerin niteliinin, miktarnn veya depolama eklinin deitirilmesi, b) Ek-3te belirtilen gvenlik ynetim sisteminde bir deiiklik yaplmas durumlarnda, iletmeci tarafndan gzden geirilir ve gerekirse gncellenir. c) Kuruluta yaplan gvenlik ynetim sisteminin denetimi esnasnda kuruluta uygulanan gvenlik ynetim sisteminin byk kaza nleme politika belgesinde belirtilenden farkl olduunun tespit edilmesi durumunda geciktirmeksizin, iletmeci tarafndan gzden geirilir ve gncellenir. (4) letmeci hazrlanan buchstaben kaza nleme politika belgesinde belirtilen politikay uygular. (5) Evre ve ehircilik Bakanl ve alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl, byk kaza nleme politika belgesi ile ilgili bir tebli yaymlar. Gvenlik Raporu ile lgili Hususlar MADDE 11 (1) st seviyeli bir kuruluun iletmecisi, asgari olarak Ek-2de belirtilen bilgileri iermek kaydyla bu maddenin auf ikinci fkras uyarnca karlacak teblideki Format ve formattaki bilgileri dikkate alarak bir gvenlik raporu hazrlar veya hazrlatr. Gvenlik raporu kuruluun, kuruluun evresinin, kuruluta yrtlen faaliyetlerin ve proseslerin tantmnn yapld, Ek-3te belirtilen ilkeleri ierecek ekilde kuruluta uygulanan gvenlik ynetim sistemi ile ilgili bilgilerin ve iletmecinin taahhtlerinin bulunduu bir belgedir. (2) letmeci gvenlik raporunu a) faaliyet halindeki kurulular iin bu maddenin yrrle girmesini mteakiben 6 ay ierisinde, b) Kuruluun, bulundurduu tehlikeli maddelerin cinsi veveya miktarndaki deiiklik nedeniyle st seviyeli bir kurulu haline gelmesi durumunda 1) Sz konusu deiiklik bu maddenin yrrlk tarihinden nce ise, yrrlk tarihini mteakip bir yl ierisinde, 2) Sz konusu deiiklik bu maddenin yrrlk tarihinden sonra ise, kapsama dahil olduu tarihi mteakiben bir yl ierisinde, c) Dier durumlarda faaliyete gemeden nce, hazrlar alma Sosyal Gvenlik Bakanlna gnderir ve ve. Belirtilen srelerde kurulua ait gvenlik raporunun mcbir nedenler haricinde alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna ulamamas halinde gvenlik raporunun olmad kabul edilir. (3) ev ev ev ev ev ev ev............................................ (4) Gvenlik raporunun ierik ve yeterlilik asndan incelenmesi a) Sadece, gvenlik raporunun bu maddenin auf birinci fkras uyarnca karlacak teblideki formata uygun olup olmad ve sz konusu teblie gre kurulu hakknda gvenlik raporunda istenen asgari bilginin bulunup bulunmadnn tespiti hakknda yaplan incelemedir, b) Gvenlik raporunun ait olduu kuruluun, insan ve evre asndan salnn ve gvenliinin yeterlilii hakknda yaplan bir inceleme deildir, c) Kuruluta denetim yaplmakszn gerekletirilir. (5) Yeni kurulacak kuruluun iletmecisi, kurulua ait gvenlik raporunda belirtilen bilginin ierik ve yeterlilik asndan incelenmesi Ilemi sonulanncaya kadar kuruluu iletmeye aamaz. (6) Gvenlik raporunda belirtilen bilginin kurulutaki durumu yanstmas esastr ve bu bilginin doruluundan iletmeci sorumludur. Gvenlik raporunun ierik ve Yeterliliinin incelenmesi, iletmeci tarafndan salanan bilginin doru olduu varsaylarak yaplr. a) Gvenlik raporunu, gncellenen gvenlik raporunu veya gvenlik raporunda eksik Bilgi tespit edilmesi halinde sz konusu eksik bilgiyi bu Ynetmelikte belirtilen sreler ierisinde alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna yazl ve slak imzal bir NSHA ve bu nshann dijital haldeki kopyas olarak gnderir. B) Gvenlik raporunun alma v Sosyal Gvenlik Bakanlnca yeterli bulunduunun kendisine bildirilmesini mteakiben auf i gn iinde bildirim ve kayt sistemine ykler. (8) alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl a) Gvenlik raporunun tamamnn incelendii ihr durumda bu incelemeyi sz konusu raporun kendisine ulamasn mteakiben drt ay ierisinde, b) nceleme sonucu yeterli bulunmayan gvenlik raporuna ilikin eksik bilginin incelenmesini ise sz konusu eksik bilginin kendisine ulamasn mteakiben bir ay Ierisinde tamamlar. (9) letmeci gvenlik raporunun, incelenmesi, safhasnda, alma, Sosyal, Gvenlik, Bakanlnca yazl, olarak, ilve, bilgi, talep, edilmesi, halinde, gerekli, bilgiyi, salar. (10) Gvenlik raporunun ierik ve yeterlilik asndan incelenmesi sonucunda, alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl tarafndan a) nceleme sonucu, bu maddenin auf ikinci fkras uyarnca karlacak teblide belirtilen gvenlik raporu formatna uygun ve sz konusu teblie gre gvenlik raporunda istenen bilgisi tam olan gvenlik raporu yeterli Bulunur Bu Hart iletmeciye bildirilir ve yeterli bulunan gvenlik raporu evre ve ehircilik Bakanlna ve l Afet Acil Durum Mdrlne gnderilir ve, b) nceleme sonucu bu maddenin auf ikinci fkras uyarnca karlacak teblide belirtilen gvenlik raporu formatna uygun olmamas veveya sz konusu teblie gre gvenlik raporunda istenen bilgilerin tam olmamas halinde, inceleme ileminde tespit edilen format uygunsuzluunun veveya bilgi eksikliinin giderilmesi iin iletmeciye altmar i gn olmak zere en fazla iki defa sre verilir. letmeciye verilen her altm i gnlk sre ierisinde iletmecinin, format uygunsuzluunu veveya gvenlik raporundaki eksik bilgiyi gidererek eksik bilgiyi veya eksik bilgiyi de ieren gvenlik raporunun son halinin tmn Bakanla ulatrmas zorunludur. Bu altm i gnlk sreler, alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn iletmeciye yapt bildirimin tebligat tarihini izleyen gnden itibaren ilemeye balar. letmeciye verilen sre sonunda 1) Gvenlik raporunun incelenmesi sonucunda, iletmecinin format uygunsuzluunu veveya bilgi eksikliini giderdiinin tespit edilmesi durumunda, gvenlik raporu yeterli bulunur. Bu durum iletmeciye bildirilir ve yeterli bulunan gvenlik raporu evre ve ehircilik Bakanlna ve l Afet ve Acil Durum Mdrlne gnderilir. 2) alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnca en fazla iki defa sre verilmesine ramen gvenlik raporundaki format uygunsuzluunun giderilmemesi, eksik bilginin gnderilmemesi veya gnderilen bilginin eksik olmas durumunda, gvenlik raporu yetersiz bulunur ve kuruluta i tamamen durdurulur. (11) letmeci tarafndan kurulua ait gvenlik raporunun gnderilmemesi veya kuruluun gvenlik raporunun olmadnn tespit edilmesi halinde, kuruluta i tamamen durdurulur. (12) alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl ve evre ve ehircilik Bakanl gvenlik raporu ile ilgili bir tebli yaymlar. Gvenlik raporunun gncellenmesi veya gncellenerek tekrar gnderilmesi MADDE 12 (1) alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnca 11 inci madde gerei yaplan inceleme sonucunda yeterli bulunan gvenlik raporu a) Kuruluta byk endstriyel kazaya neden olabilecek 1) Kazaya ramak kalma, 2) Kullanlan prosesin, mevcut tehlikeli maddelerin niteliinin, miktarnn veya depolama eklinin deitirilmesi halinde, b) Ek-3te belirtilen gvenlik ynetim sisteminde bir deiiklik yaplmas durumlarnda iletmeci tarafndan tehlikeler deerlendirilerek gecikmeksizin, c) Kuruluta yaplan gvenlik ynetim sisteminin denetimi esnasnda, kurulua ait gvenlik raporunun veya gvenlik raporunun gncellenmesine ilikin ek bilginin kurulutaki durumu yanstmadnn tespit edilmesi halinde, iletmeci tarafndan gzden geirilir ve gncellenir. (2) Bu maddenin birinci fkrasnda belirtilen hususlar sonucunda gvenlik raporunda gncelleme yaplmas halinde, sadece gncellemeye ilikin ek bilgi evre ve ehircilik Bakanlna ait kayt ve bildirim sistemine yklenir. (3) letmeci gvenlik raporunu, birinci fkrada belirtilen durumlarda yaplan gncellemeleri de kapsayacak ekilde, yeterli bulunduu tarihten itibaren her be yllk sre ierisinde gnceller ve be yllk srenin bitiminden itibaren yirmi i gn iinde alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna gnderir. Belirtilen srede kurulua ait gvenlik raporunun mcbir nedenler haricinde alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna ulamamas halinde gvenlik raporunun olmad kabul edilir. Be yllk sre sonunda gncellenen gvenlik raporu hakknda 11 inci madde uyarnca ilem yaplr. (4) letmeci tarafndan gncellenen gvenlik raporu ile gvenlik raporunun gncellenmesine ilikin ek bilginin kurulutaki durumu yanstmas esastr ve bu bilginin doruluundan iletmeci sorumludur. Acil Durum Planlar Dhili acil durum plan MADDE 13 (1) st seviyeli bir kuruluun iletmecisi, asgari olarak Ek-4, Ksm 1 ve Ksm 2de belirtilen bilgileri iermek kaydyla, bu maddenin on ikinci fkras uyarnca karlacak teblideki format ve formattaki bilgileri dikkate alarak bir dhili acil durum plan hazrlar veya hazrlatr. (2) letmeci, gvenlik raporunun ierik ve yeterlilik ynnden uygun bulunduunun kendisine bildirilmesinden itibaren otuz i gn ierisinde dhili acil durum plann evre ve ehircilik Bakanlna gnderir. Belirtilen srede kurulua ait acil durum plannn evre ve ehircilik Bakanlna ulamamas halinde dhili acil durum plannn olmad kabul edilir. (3) letmeci, dhili acil durum plannn hazrlanmas konusunda 17 nci maddenin birinci fkrasnda belirtilen alanda yer alan tesis yetkilileri, acil servis hizmetlerini yrten birimler, ilgili Valilik, kuruluun Organize Sanayi Blgesi iinde yer almas durumunda Organize Sanayi Blgesi Mdrl, kuruluun Endstri Blgesi iinde yer almas durumunda Endstri Blgesi letme Mdrl ile bilgi ve gr alveriinde bulunur. (4) Kuruluta muhtemel bir kontrol kayb sonras ky veveya deniz kirlilii olaslnn ngrlmesi halinde, 21102006 tarihli ve 26326 sayl Resm Gazetede yaymlanan Deniz evresinin Petrol ve Dier Zararl Maddelerle Kirlenmesinde Acil Durumlarda Mdahale ve Zararlarn Tazmini Esaslarna Dair Kanunun Uygulama Ynetmeliinin 23 nc maddesinin nc fkrasna istinaden onaylanm ky tesisi acil mdahale planlar sadece ky veveya deniz kirliliine mdahale etme bakmndan geerli saylr. Kurulular, bahse konu hususu dhili acil durum planlarnda belirtirler. (5) Dhili acil durum planlar ierik ve yeterlilik asndan evre ve ehircilik Bakanlnca incelenir. Acil durum planlarnn ierik ve yeterlilik asndan incelenmesi a) Dhili acil durum plannn bu maddenin on ikinci fkras uyarnca karlacak teblideki formata uygun olup olmad ve sz konusu teblie gre kurulu hakknda dhili acil durum plannda istenen asgari bilginin bulunup bulunmadnn tespiti hakknda yaplan bir inceleme olup, acil durum nlemlerinin yeterlilii hakknda yaplan bir inceleme deildir, b) Kuruluta denetim yaplmakszn gerekletirilir. (6) Dhili acil durum plannda belirtilen bilginin kurulutaki durumu yanstmas esas olup bu bilginin doruluundan iletmeci sorumludur. Dhili acil durum plannn ierik ve yeterliliinin incelenmesi, iletmeci tarafndan salanan bilginin doru olduu varsaylarak yaplr. a) Dhili acil durum plann, gncellenen dhili acil durum plann veya dahili acil durum plannda eksik bilgi tespit edilmesi halinde, sz konusu eksik bilgiyi evre ve ehircilik Bakanlna yazl ve slak imzal bir nsha ve bu nshann dijital haldeki drt kopyas olarak gnderir. b) Dhili acil durum plannn evre ve ehircilik Bakanlnca yeterli bulunduunun kendisine bildirilmesini mteakiben on i gn iinde bildirim ve kayt sistemine ykler. (8) evre ve ehircilik Bakanl a) Dhili acil durum plannn tmnn incelendii durumlarda bu incelemeyi sz konusu plann kendisine ulamasn mteakiben drt ay ierisinde, b) nceleme sonucu yeterli bulunmayan dhili acil durum planna ilikin eksik bilginin incelenmesini ise sz konusu eksik bilginin kendisine ulamasn mteakiben bir ay ierisinde tamamlar. (9) letmeci, dhili acil durum plannn incelenmesi safhasnda evre ve ehircilik Bakanlnca yazl olarak ilve bilgi talep edilmesi halinde gerekli bilgiyi salar. (10) Dhili acil durum plannn ierik ve yeterlilik asndan incelenmesi sonucunda, evre ve ehircilik Bakanl tarafndan a) nceleme sonucu, bu maddenin on ikinci fkras uyarnca karlacak teblide belirtilen dhili acil durum plan formatna uygun ve sz konusu teblie gre dhili acil durum plannda istenen bilgisi tam olan dhili acil durum plan yeterli bulunur. Bu durum iletmeciye bildirilir ve yeterli bulunan dhili acil durum plan alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna, l Afet ve Acil Durum Mdrlne ve kurulu Organize Sanayi Blgesinde ise Organize Sanayi Blgesi Mdrlne, kuruluun Endstri Blgesi iinde yer almas durumunda Endstri Blgesi letme Mdrlne gnderilir, b) nceleme sonucu, bu maddenin on ikinci fkras uyarnca karlacak teblide belirtilen dhili acil durum plan formatna uygun olmamas veveya sz konusu teblie gre dhili acil durum plannda istenen bilgilerin tam olmamas halinde, inceleme ileminde tespit edilen format uygunsuzluunun veveya bilgi eksikliinin giderilmesi iin iletmeciye altmar i gn olmak zere en fazla iki defa sre verilir. letmeciye verilen her altm i gnlk sre ierisinde iletmecinin, format uygunsuzluunu veveya dhili acil durum planndaki eksik bilgiyi gidererek eksik bilgiyi veya eksik bilgiyi de ieren dhili acil durum plannn son halinin tmn evre ve ehircilik Bakanlna ulatrmas zorunludur. Bu altm i gnlk sreler, evre ve ehircilik Bakanlnn iletmeciye yapt bildirimin tebligat tarihini izleyen gnden itibaren ilemeye balar. letmeciye verilen sre sonunda 1) Dhili acil durum plannn incelenmesi sonucunda, iletmecinin format uygunsuzluunu veveya bilgi eksikliini giderdiinin tespit edilmesi durumunda, dhili acil durum plan yeterli bulunur. Bu durum iletmeciye bildirilir ve yeterli bulunan dhili acil durum plan alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlna, l Afet ve Acil Durum Mdrlne ve kurulu Organize Sanayi Blgesinde ise Organize Sanayi Blgesi Mdrlne, kurulu Endstri Blgesinde ise Endstri Blgesi letme Mdrlne gnderilir. 2) evre ve ehircilik Bakanlnca en fazla iki defa sre verilmesine ramen dhili acil durum planndaki format uygunsuzluunun giderilmemesi, eksik bilginin gnderilmemesi veya gnderilen bilginin eksik olmas durumunda 981983 tarihli ve 2872 sayl evre Kanunu hkmleri uygulanr. (11) letmeci tarafndan kurulua ait dhili acil durum plannn gnderilmemesi veya kuruluun dhili acil durum plannn olmadnn tespiti halinde, 2872 sayl evre Kanunu hkmleri uygulanr. (12) evre ve ehircilik Bakanl, acil durum planlaryla ilgili Babakanlk Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanlnn grn alarak bir tebli yaymlar. Harici acil durum plan MADDE 14 (1) Bu Ynetmelik kapsamna giren st seviyeli kurulularla ilgili olarak, l Afet ve Acil Durum Mdrlkleri, Ek-4, Ksm 1 ve Ksm 3te belirtilen bilgilerden az olmamak art ile 13 nc maddenin on ikinci fkrasnda belirtilen teblii dikkate alarak bir harici acil durum plan hazrlar veya hazrlatr. (2) l Afet ve Acil Durum Mdrlkleri harici acil durum plann veya planlarn 6 ay ierisinde hazrlar. (3) letmeci, harici acil durum plannn hazrlanmas iin l Afet ve Acil Durum Mdrlnn isteyebilecei herhangi bir ek bilgiyi talep edilen sre ierisinde salar. (4) l Afet ve Acil Durum Mdrl, harici acil durum plannn hazrlanmas konusunda a) letmecilerle gr alveriinde bulunur, b) Gerek grmesi halinde acil servis hizmeti yrten birimlerden, Organize Sanayi Blgesi Mdrlklerinden, Endstri Blgesi letme Mdrlklerinden, komu illerin l Afet ve Acil Durum Mdrlklerinden ve harici acil durum plannn kapsad mlki idarelere bal kurum ve kurululardan bilgi alr. (5) Harici acil durum plan tasla kamunun bilgilenmesi ve grlerini verebilmesi iin en az 30 gn sreyle l Afet ve Acil Durum Mdrl tarafndan kamunun eriimine ak hle getirilir. (6) l Afet ve Acil Durum Mdrl, bu maddenin drdnc ve beinci fkralar uyarnca alnan grleri de dikkate alarak harici acil durum planna son eklini verir ve bu plann birer nshasn Babakanlk Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanlna ve evre ve ehircilik Bakanlna gnderir. Acil durum planlarnn gzden geirilmesi ve tatbik edilmesi MADDE 15 (1) letmeci, yl amayan aralklarla dhili acil durum plann gzden geirir, gerektiinde revize eder, gnceller, plan tatbik eder ve acil servis hizmetleri yrten birimlerin yeterli dzeyde tatbikata katlmasn salamak iin gerekli almalar yapar. (2) yl amayan aralklarla, l Afet ve Acil Durum Mdrl, harici acil durum plann gzden geirir ve gerektiinde gncelleyerek, plann tatbikatn, iletmeci ve acil servis hizmetleri yrten birimlerle ibirlii hlinde yapar. Acil durum planlarnn uygulanmas MADDE 16 (1) Bu Ynetmelik gerei dhili acil durum plann hazrlam olan iletmeci, byk bir kaza veya nitelii itibariyle byk bir kazaya yol amas beklenebilecek kontrolsz bir olay meydana geldii zaman, bu plan gecikmeksizin uygular. Byle bir durum halinde ilgili l Afet ve Acil Durum Mdrl, dhili acil durum plannn yetersiz kald veya yetersiz kalabileceini ngrd durumlarda, hazrlad harici acil durum plann gecikmeksizin uygular. eitli ve Son Hkmler MADDE 17 (1) 11 inci maddenin uyguland kuruluun iletmecisi, dhili acil durum plannn yeterli bulunduunun tebli edilmesini mteakip otuz gn iinde kuruluunda olmas muhtemel kazalar, alnan gvenlik tedbirleri ve byk bir kaza olmas durumunda yaplmas gerekenler hakknda, l Afet ve Acil Durum Mdrl tarafndan belirlenen etki alan iinde yer alan tm kiilere, kamu ve zel sektr kurulularna en uygun yntemleri kullanarak bilgi verir. (2) letmeci birinci fkrada belirtilen bilgiyi kamuya ak hale getirir. (3) Birinci fkrada belirtilen bilgi, Ek-5te belirtilenlerden az olmamak art ile bu maddenin altnc fkrasnda belirtilen rehber dikkate alnarak hazrlanr. (4) letmeci, bu maddenin birinci fkras uyarnca istenen bilgiyi hazrlarken, l Afet ve Acil Durum Mdrlne ve uygun grd dier kiilere danr. Bu bilginin doruluu, yeterlilii ve eklinden iletmeci sorumludur. (5) letmeci byk bir kazaya neden olabilecek ekilde tehlikeli maddelerin niteliinin veya miktarnn, kuruluun veya depolamann deimesi hlinde veya bu durumlar olumasa dahi be yl amayan aralklarla, bu maddenin birinci fkrasnda belirtilen bilgileri gzden geirir ve gerekirse gnceller. (6) evre ve ehircilik Bakanl ve alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl, kamunun bilgilendirilmesi hakknda rehber hazrlar. Byk bir kaza sonrasnda iletmeci tarafndan salanmas gereken bilgiler MADDE 18 (1) letmeci, kuruluta byk bir kaza meydana geldii takdirde, mmkn olan en ksa srede en uygun aralar kullanarak aadakileri yerine getirir: a) Valilik ve ilgili belediye bata olmak zere, Babakanlk Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanln, Trkiye Halk Sal Kurumunu, evre ve ehircilik Bakanln ve alma ve Sosyal Gvenlik Bakanln bu kazadan derhal haberdar eder ve kaza ile ilgili aadaki bilgileri salar: 1) Kazann oluumu ve geliim seyri. 2) lgili tehlikeli maddeler ve miktarlar. 3) Kazann insan ve evre zerindeki etkilerinin deerlendirilmesi iin gerekli olan mevcut verileri. 4) Alnan acil durum nlemleri. b) Kurulu snrlar ierisinde meydana gelen byk bir kaza, Ek-6da verilen Byk Endstriyel Kaza Bildirim Kriterlerinden en az birini salyorsa iletmeci tarafndan bu fkrann (c) bendinde belirtilen form doldurulur. c) letmeci, kuruluunda meydana gelen byk bir kazay mteakip altm gn ierisinde, bildirim ve kayt sisteminde yer alan Byk Endstriyel Kazalar BildirmeRapor Etme Formunu doldurarak elektronik olarak sisteme ykler. MADDE 19 (1) l Afet ve Acil Durum Mdrl, gvenlik raporlarndaki bilgileri kullanarak, kurulularn konumu ve bulundurduu tehlikeli maddeler nedeniyle byk kaza ihtimalinin veya sonularnn artabilecek olmas durumunu dikkate alarak, kurulu gruplarn tayin eder. (2) l Afet ve Acil Durum Mdrl, bu maddenin birinci fkras uyarnca tayin edilen bir gruptaki kurulularn iletmecilerine ayn grup iindeki dier kurulularn isim ve adreslerini bildirir. (3) Bu maddenin birinci fkras uyarnca tayin edilen bir gruptaki herhangi bir kuruluun iletmecisi a) Gruptaki dier kurulularn iletmecilerine byk kaza nleme politika belgelerindeki, gvenlik ynetim sistemlerindeki, gvenlik raporlarndaki ve dhili acil durum planlarndaki byk bir kazann oluturaca tm tehlikelerin doasnn ve byklnn dikkate alnmasn salayacak ekilde uygun bilgi alveriini salar. b) 14 nc maddenin nc fkras ve 17 nci maddenin birinci fkras erevesinde kendi ykmllklerini yerine getirmeleri iin dier kurulularn iletmecileriyle ibirlii yapar. (4) l Afet ve Acil Durum Mdrl, bu maddenin nc fkrasnda belirtilen bilgi alverii ve ibirliinin yaplmasn salar. (5) l Afet ve Acil Durum Mdrl, evre ve ehircilik Bakanlna bu maddenin birinci fkras uyarnca belirlenmi kurulu veya kurulu gruplar hakknda bilgi verir. Bildirim ve kayt sistemi MADDE 20 (1) evre ve ehircilik Bakanl, aadaki bilgileri ieren bir kayt sistemi kurar ve sistemin devamlln salar. evre ve ehircilik Bakanl, alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn sistemdeki tm bilgilere, Babakanlk Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanl ile l Afet ve Acil Durum Mdrlklerinin ise sistemdeki bilgilerden afet ve acil durum hizmetlerini yrtebilmesi iin gerekli olanlarna eriimini salar. a) 7 nci maddeye gre yaplan bildirimler. b) Hazrlanan veya gncellenen byk kaza nleme politika belgesi. c) Hazrlanan veya gncellenen gvenlik raporlar veya gvenlik raporlarnn gncellenmesine ilikin ek bilgi. ) Hazrlanan veya gncellenen dhili acil durum planlar veya dahili acil durum planlarnn gncellenmesine ilikin ek bilgi. d) 18 inci madde uyarnca gnderilen kaza bilgileri. e) 19 uncu maddenin birinci fkras ile tayin edilen kurulular veya kurulu gruplar. MADDE 21 (1) Bu Ynetmelik kapsamnda hazrlanacak gvenlik raporlar ve dhili acil durum planlarnn hangi blmlerinin gizli olarak kabul edilecei bu Ynetmeliin 11 inci ve 13 nc maddeleri uyarnca karlacak teblilerle belirlenir. MADDE 22 (1) Bu Ynetmelik kapsamna giren kurulularn denetimleri, koordinasyon iinde hazrlanan bir denetim plannaprogramna gre, evre ve ehircilik Bakanl veveya alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl tarafndan programl ve program d denetimler yaplmak suretiyle gerekletirilir. (2) Denetim planprogram alt ve st seviyeli tm kurulular gz nnde bulundurularak denetim kapasitesine ynelik kaynaklarn elverdii lde, st seviyeli kurulularn ylda en az bir kez denetlenmesini salayacak ekilde hazrlanr. (3) Her denetimi takiben, bir denetim raporu hazrlanr. (4) Denetimlerde, iletmeci tarafndan byk kazalar nlemek ve bu kazalarn insan ve evreye olan zararlarn snrlandrmak iin gvenlik ynetim sisteminde proses gvenliine ilikin teknik ve organizasyonel nlemlerin alnp alnmad ve bu Ynetmelik kapsamndaki dier ykmllklerin iletmeci tarafndan yerine getirilip getirilmedii denetlenir. Gvenlik ynetim sisteminin denetimi esnasnda gvenlik raporu, dhili acil durum plan ve byk kaza nleme politika belgesi de dikkate alnr. (5) Denetim planna gre yaplan programl denetimlerde, her bir kuruluta, Ek-3te belirtilen gvenlik ynetim sisteminin unsurlarnn tamam kademeli olarak denetlenir. Yaplan her bir programl denetimde, sz konusu unsurlardan bir veya birden fazlas denetlenir. Gvenlik ynetim sistemi unsurlarnn tamamnn denetiminin 6 yl ierisinde tamamlanmas esastr. (6) Bu Ynetmelik kapsamndaki bir kuruluta byk kaza olmas durumunda ve incelemenin gerekli grld hallerde yaplan planszprogram d denetimlerde a) Kazann analizi yaplarak kazann meydana geli sebeplerini ve gelecekte benzer kazalarn meydana gelmemesi iin alnmas gereken tedbirleri tespit etmeye ynelik incelemelerde bulunulur, b) Benzer kazalarn meydana gelmemesi iin iletmeciden gerekli tedbirlerin alnmas istenir, c) Bu kuruluun st seviyeli bir kurulu olmas durumunda acil durum planlarnn uygulanp uygulanmad denetlenir, ) letmecinin 18 inci maddede belirtilen ykmllkleri yerine getirip getirmedii kontrol edilir. (7) Bu madde kapsamnda yaplan denetimler bu Ynetmelik kapsamndaki kurulularda yaplan saha denetimlerini ifade eder. (8) evre ve ehircilik Bakanl ve alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl denetimler ile ilgili bir tebli karr. dari tedbirler ve uygulanma usulleri ile yaptrmlar MADDE 23 (1) Saha denetimlerinde a) alanlar iin hayati tehlike oluturan bir hususun tespit edilmesi durumunda, alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl tarafndan kuruluta i tamamen veya ksmen durdurulur. b) evre ve ehircilik Bakanl tarafndan bu Ynetmelik hkmlerine aykrln tespit edilmesi halinde, sz konusu aykrln giderilmesi iin bir defaya mahsus olmak zere ve bir yl amamak kayd ile sre verilebilir. Faaliyet sre verilmemesi halinde derhal, sre verilmesi durumunda bu sre sonunda aykrlk dzeltilmez ise ksmen veya tamamen, sreli veya sresiz olarak durdurulur. evre ve insan sal ynnden tehlike oluturan faaliyetler sre verilmeksizin durdurulur. (2) st seviyeli bir kuruluun gvenlik raporunun olmamas, incelenmek zere gnderilmemesi veya yetersiz bulunmas durumlarnda kuruluun tamamnda i durdurulur. Durdurmaya ilikin olarak aada belirtilen usuller alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl tarafndan uygulanr: a) Gvenlik raporu inceleme komisyonu bu fkrada belirtilen durumlarn tespiti halinde, tespitin yapld tarihten itibaren be i gn ierisinde komisyon tarafndan kuruluta iin durdurulmasn gerektiren tespitleri ieren ve komisyonun durdurma kararn belirten bir tutanak dzenler. Bu tutanak, dzenlendii tarihi takip eden be i gn iinde karara ilikin sekretarya ilerinin yerine getirilmesi amacyla ilgili durdurma heyetine gnderilir. b) Durdurma heyeti, gvenlik raporu inceleme komisyonunca verilen iin durdurulmas kararn, tutanaa ilikin maddi hatalarn incelenmesi durumu sakl kalmak kouluyla, sz konusu kararn kendisine ulamasn mteakiben i gn iinde ilgili Valilie gnderir. Durdurma heyetinin tutanakta maddi hata tespit etmesi halinde, tutanak ileme konulmadan gvenlik raporu inceleme komisyonuna iade edilir. c) in durdurulmas karar, mlki idare amiri tarafndan 24 saat iinde yerine getirilir. Kuruluun tamamnda i durdurulur ve kurulu mlki idare amirinin emriyle mhrlenir. Durumu belirleyen bir tutanak dzenlenir ve bir nshas alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn ilgili birimine gnderilir. ) letmeci, iin durdurulmasna sebep olan gvenlik raporunun olmamas veya gvenlik raporunun incelenmek zere gnderilmemesi veya gnderilen gvenlik raporunun yetersiz bulunmas durumunun giderilmesi iin mhrlerin geici olarak sklmesi talebini dilekeyle alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn ilgili birimine iletir. letmeci, taahhdn, gvenlik raporuyla ilgili yapaca alma plann ve bu almayla ilgili gerekli bilgileri bir dosya halinde dilekeye ekler. Hazrlanan dosya slak imzal ve dijital ortamda ayrntl olarak dileke ekinde verilir. d) letmecinin mhrlerin geici olarak sklmesi talebi, ilgili durdurma heyetine intikal ettirilir. Heyet, talebi dileke ve eklerinde bulunan bilgiler nda deerlendirir ve kararn be i gn ierisinde verir. Gerektiinde iletmeciden ek bilgi talep edilebilir. e) Mhrlerin geici olarak sklmesi karar verilmesi halinde karar, mlki idare amirine gnderilir. Mlki idare amiri, belirtilen artlarda ve sreyle alma yaplabilmesi iin mhrlerin geici olarak sklmesini ve durumu belirtir bir tutanak dzenlenmesini salar. Dzenlenen tutanan bir nshas alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn ilgili birimine gnderilir. f) Mhrlerin geici olarak sklmesi talebinin durdurma heyetince uygun grlmemesi halinde bu karar iletmeciye bildirilir. g) Mlki idare amiri, mhrlerin geici olarak skld sre sonunda iyerinin tekrar mhrlenmesini ve durdurma kararnn uygulanmasna devam edilmesini salar. ) in durdurulduu kurulutaki durdurmaya sebep hususlar gidermeye ynelik olarak, iletmeci tarafndan hazrlanan gvenlik raporu yazl ve slak imzal bir nsha ve dijital halde nsha olarak alma ve Sosyal Gvenlik Bakanlnn ilgili birimine gnderilir. h) veren tarafndan hazrlanan gvenlik raporu, gvenlik raporu inceleme komisyonu tarafndan ierik ve yeterlilik asndan krk be i gn ierisinde incelenir. ) nceleme sonucunda gvenlik raporunun yeterli bulunmas halinde 1) Durdurma kararna neden olan hususlarn giderildii ve durdurmann kaldrlmas kararn belirten bir tutanak dzenlenir. Bu tutanak dzenlendii tarihi takip eden iki i gn iinde, karara ilikin sekretarya ilerinin yerine getirilmesi amacyla ilgili durdurma heyetine gnderilir, 2) Durdurma heyeti, gvenlik raporu inceleme komisyonunca verilen durdurmann kaldrlmas kararn, tutanaa ilikin maddi hatalarn incelenmesi durumu sakl kalmak kouluyla, sz konusu kararn kendisine ulamasn mteakiben iki i gn iinde ilgili valilie ve iletmeciye gnderir. Sz konusu karar mlki idare amiri tarafndan yerine getirilir. Ayrca, yeterli bulunan gvenlik raporu, evre ve ehircilik Bakanlna ve Babakanlk Afet ve Acil Durum Ynetimi Bakanlna gnderilir. i) nceleme sonucunda gvenlik raporunun yetersiz bulunmas halinde 1) Durdurma kararna neden olan hususlarn giderilmedii ve durdurmann devamnn belirtildii bir tutanak dzenlenir. Bu tutanak dzenlendii tarihi takip eden iki i gn iinde, ilgili durdurma heyetine gnderilir. 2) Durdurma heyeti, gvenlik raporu inceleme komisyonunca verilen durdurmann devam kararn, tutanaa ilikin maddi hatalarn incelenmesi durumu sakl kalmak kouluyla, sz konusu kararn kendisine ulamasn mteakiben iki i gn iinde ilgili iletmeciye bildirir. (3) Bu Ynetmelikte tanmlanan hususlara aykrlk halinde 2872 sayl evre Kanunu ve 6331 sayl Sal ve Gvenlii Kanununun ilgili hkmleri uygulanr. Yrrlkten kaldrlan ynetmelik MADDE 24 (1) 1882010 tarihli ve 27676 sayl Resm Gazetede yaymlanan Byk Endstriyel Kazalarn Kontrol Hakknda Ynetmelik yrrlkten kaldrlmtr. GEC MADDE 1 (1) Byk Endstriyel Kazalarn Kontrol Hakknda Ynetmeliin 7 nci maddesine istinaden yaplm bildirimler bu Ynetmeliin eklerinde bildirimi gerektirecek bir deiiklik yaplncaya kadar bu Ynetmelie gre yaplm saylr. MADDE 25 (1) alma ve Sosyal Gvenlik Bakanl ile evre ve ehircilik Bakanlnca mtereken hazrlanan bu Ynetmeliin a) 7 nci maddesi yaym tarihinde, b) 9 uncu maddesi ve 14 nc maddenin ikinci fkras 112017 tarihinde, c) 24 nc maddesi 112014 tarihinde, ) Dier maddeleri ise 112016 tarihinde, MADDE 26 (1) Bu Ynetmelik hkmlerini alma ve Sosyal Gvenlik Bakan ile evre ve ehircilik Bakan mtereken yrtr.


No comments:

Post a Comment